Stil de viață, drumul spre sănătate și mulțumire de sine

Probabil, nu poți ține o dietă minune dintr-o dată (și nici nu este indicat), nu-ți poți schimba obiceiurile proaste, imediat. Este normal să fie așa, schimbarea stilului tău de viață va avea loc treptat. Dacă vei citi despre o cură a nu știu cui și ce a obținut în urma ei, poate că te vei speria că nu o poți ține sau poate ți se va părea simplu și te vei și apuca de ea, crezând că vei pierde cele 5-10 kg de care ți se povestește în articolul respectiv, care de cele mai multe ori, ascunde o reclamă. Nu, lucrurile nu se vor rezolva așa. Trebuie să înțelegi ce s-a întâmplat cu corpul tău de ai ajuns să nu te mai simți bine, trebuie să înțelegi ce trebuie să faci pe viitor, trebuie să îți dai seama de ce piedici dai și cum să sari peste ele pentru a ''îmbrățișa'' noul stil de viață ce va urma, trebuie să fii fericit cu ceea ce va urma să faci pentru tine. Trebuie să te vezi deja cum vei fi la final și cum va fi viața ta de acolo înainte. 

Alimente sănătoase de care nici nu te atingi acum, sunt o mulțime, iar ideea de sănătos = scump, este total greșită. Mulți oameni dau bani pe medicamente lunar, pentru a se trata simptomatic (dureri de cap, arsuri sau dureri stomacale, constipație, balonare, reflux, oboseală, depresie) fără a se gândi să scape de aceste probleme gândidu-se la cauze. 

medical_pills

Mulți oameni cred că găsesc rezolvarea în pastila minune, dar de cele mai multe ori, starea de sănătate și mulțumirea de sine, pot fi îmbunătățite prin alimentanție, sport, relaxare și meditație.

Sunt alimente pe care le întâlnești în magazine dar nu ai idee cum să le prepari. În drogheria mea, mulți vin și întreabă dar asta cum se mănâncă? Și le răspund cu mare drag și sunt bucuroasă de oamenii curioși de alimente și preparate noi, sănătoase, pe care vor să le introducă în dieta lor. Sunt legume și fructe în piață, de sezon, țărani care te așteaptă să cumperi de la ei în schimbul supermarketului care îți vinde usturoi din China și cartofi din Belgia. 

market_vegetables_food

Greșelile și scuzele, în stilul tău de viață nesănătos sunt multe dar cu siguranță le poți îndrepta.

Sari peste micul dejun, bei direct cafeaua cu zahăr și lapte și mai fumezi și o țigară, grăbindu-te către serviciu. Poate că nu sari peste micul dejun, dar ai unul bazat pe mezeluri și unt pe pâine sau cereale pline de zahăr. În mintea ta, crezi că doar de cafea ai nevoie să te trezești, că țigara te relaxează și apoi ești gata de o nouă zi de muncă, dar de fapt în corpul tău se acumulează toxine, apar inflamțiile, se produce placa mucoidă pe colon, ce împiedică absorbția nutrienților de care organismul are nevoie, grăsimea se depune bine și apar simptomele de care ți-am povestit mai sus și apoi te oprești la farmacie să te faci bine cu medicamente...

Ce poți să faci pentru îmbunătățirea stilului tău de viață?

Dimineața

Bea un pahar cu apă și lămâie. Poți adăuga și ghimbir ras sau pulbere sau fructe sau mentă. De la zi la zi, poți schimba aroma sau poți pregăti apa aromată de cu seara și dimineață doar ți-ai turnat în pahar și în timp ce te pregătești de plecare, l-ai și băut.

foods_juice_veg1_wilfa_515064

Ai nevoie de un blender sau un storcător cu presare la rece, pentru a-ți prepara în mai puțin de două minute un mic dejun servit în pahar, pe care poți să-l bei acasă sau chiar în drum spre serviciu. Pe pagina de facebook a drogheriei am creat un album cu toate rețetele mele de mic dejun într-un pahar, din ultimii trei ani. Prin acest tip de mic dejun, vei introduce foarte ușor, în dieta ta, alimente sănătoase precum spanacul, kale, pătrunjel, apio, semințe (cânepă, chia, in), superalimente pulberi (spirulina, iarba de orz, maca, guarana),  legume și fructe, lapte vegetal, fulgi de ovăz, condimente (turmeric, scorțișoară, ghimbir, cardamom), grăsimi bune (ulei de cocos, unt de arahide, migdale), probiotice (kefir). Într-un singur pahar vei beneficia de toți nutrienții de care corpul tău are nevoie, nutrienți pe care nu îi vei găsi în sendvișul cu mezeluri, produsele de patiserie sau în alte alimente procesate, pe care le iei de pe raft în grabă, fără a te gândi la sănătatea ta. 

Ține minte! Ai nevoie de doar două minute pentru a-ți prepara un mic dejun sănătos.

Bineînțeles, mai poți înlocui cu ouă fierte sau o omletă cu legume, dar să fie legume, nu cașcaval, șuncă și pâine. Dovlecel, ciuperci, ardei sau ceapă, merg de minune. În tigaie, doar un strop de ulei!

Ideea este ca digestia, tranzitul, absorbția nutrieților și eliminarea resturilor trebuie să aibă loc cât mai rapid. Organismul tău nu trebuie să-și consume energia chinuidu-se cu digestia alimentelor, iar dieta săracă în calorii a demonstrat în mai multe studii că poate stimula îmbătrânirea sănătoasă prin protejarea celulelor organismului de deteriorare și riscul de cancer. Carne plus cartofi, sos, cola, pâine îi vor da foarte mult de lucru corpului tău și tot nu va reuși să elimine ce nu are nevoie, astfel rămân toxinele și grăsimile depuse.

Nu așteptă să ți se facă foarte foame, căci cu siguranță vei mânca la prânz mai mult decât trebuie și nu te vei simți bine, apoi. Nu sări peste prânz, nu-l înlocui cu produse de patiserie, cafea, sucuri și țigări. Te poți organiza cu restul treburilor ținând cont că trebuie să iei pauza de masă. Vei fi mult mai eficient după ce vei mânca. Dacă șeful tău încă nu-ți acordă pauza de masă, este timpul să-i comunici, că este dreptul tău, este sănătatea ta de care trebuie să ai grijă.

Până-n prânz

Mai bea un ceai (neîndulcit)!

mint_tea_185149

Mai ia o gustare! (nu toate odată)

Un fruct; un baton proteic, dulce fără zahăr; o mână de migdale sau fructe uscate sau un mix din nuci, fructe deshidratate și semințe; un iaurt cu goji sau merișoare; o brânzică de casă; 2-3 pătrățele de ciocolată neagră; încă un smoothie dacă ți-ai preparat de acasă sau un pahar de lapte vegetal; o budincă de chia; edamame; chipsuri din conopidă sau broccoli; humus servit pe bețigașe de morcov sau apio, stropite cu lămâie; un ou fiert și un castravete. 

3-5

Destule variante, zic. 

Prânzul

Apă, tot timpul începe cu apă. Nu bea imediat după masă, căci vei încetini digestia.

Supă sau ciorbă

DSC_0456

Fără smântână, carne grasă, pâine, crutoane și dacă se mai poate în vreun restaurant, fără Knorr, vegeta - pline de sare, grăsimi hidrogenate, arome, zahăr, coloranți și potențiatorul de gust, monoglutamatul de sodiu. Da, cubul ăla minunat care dă gust mâncărurilor, asta conține. Există și variante mai sănătoase de legume uscate sau cuburi vegetale, găsești în drogherie.

Salată

Tot ce e verde ai voie cât cuprinde și îți face numai bine. Poți adăuga semințe, fructe (căpșune, grapefruit), leguminoase (fasole, năut, linte), pește (ton, păstrăv, somon), piept de curcan. Tabbouleh este o alegere foarte sănătoasă. Nu sosuri pe bază de maioneză sau care conțin zahăr. Salata o poți servi singură, la prânz, sau înainte de supă. 

3-4

După supă mai poți servi și felul principal

Tocăniță de legume, românească sau indiană, dacă îți place condimentat bine (curry). Evită mâncarea la chinezesc, conține zahăr și mult amidon. Fasole verde, linte, pește alături de broccoli sau sparanghel. Paste cu legume, pește sau fructe de mare. Evită pastele cu carne sau sosuri pe bază de unt, smântână sau brânză. Quinoa, orez integral sau cușcuș cu legume. Legume gratinate cu sos tzatziki (vinete, dovlecel, ardei, conopidă). Sushi.

Desertul se mănâncă doar singur, la distanță de masă și nu în fiecare zi. Eu când am mâncato prăjitură, deja am înlocuit următoarea masă. Zahărul trebuie evitat cât se poate de mult!

Deserturi recomandate: un fruct; înghețată din iaurt, banană și fructe de pădure; budincă din lapte de orez și semințe de chia, panacota.

mango_blueberry_popsicles_overhead_518846

Cina

Apă, înainte de masă și mănâncă cu cel puțin două-trei ore înainte de culcare. 

O salată, respectând ce ți-am spus mai sus sau paste proteice din linte sau năut cu usturoi și ardei iute.  

sau 

La cuptor: pește cu legume; cartof dulce cu rozmarin; ciuperci umplute cu ceapă și brânză; dovleac; chiftele de dovlecei sau conpidă; pizza cu legume cu blat de conopidă sau cartof dulce. 

homemade_veggie_pizza_565535

Sunt doar câteva exemple pe care ți le-am dat, dar mâncăruri sănătoase pe care le poți face singur(ă) și rapid, sunt nenumărate. 

Trebuie să nu mai consideri pâinea un aliment de nelipsit de la masă. Trebuie să nu asociezi pâinea cu paste, orez, cartofi sau carne. Eu nu consum mai mult de 3 felii de pâine pe săptămână, uneori nu consum deloc, într-o săptămână.

Renunță la ketchup și la alte sosuri din comerț.

Renunță la sendvișuri cu mezeluri. Există mese delicioase și sățioase fără pâine, carne sau cartofi. 

Gustările pe bază de făină trebuie să fie cât mai rare, în cantitate mică și fără conținut de zahăr sau grăsimi hidrogenate. 

Cafeaua este și mai bună fără zahăr sau lapte sau înlocuită cu ceai verde.

Carnea să fie din surse cât se poate de sigure, fără grăsime multă, gătită la cuptor și servită alături de legume verzi și nu cartofi.

Condimentele și ierburile aromatice să nu-ți lipsească din bucătarie.

Semințele de in și tărâțele de psyllium curăță colonul. 

Kefirul, murăturile și suplimentele cu probiotice repopulează colonul cu bacterii bune și întăresc imunitatea. 

Smoothie-ul de dimineața este cel mai bun start al zilei.  

_DSC1777

Trebuie să faci sport. Nu există scuze. Pe mine, sportul m-a reglat hormonal, mi-a dat forță și mobilitate. Yoga mi-a dat echilibru în tot ceea ce fac. Am făcut sport și am mâncat sănătos încă din facultate unde petreceam multe ore în laboratoare, după care plecam la serviciu. Până să merg la sală, mi-am cumpărat, în rate, o bandă de alergat, o folosesc și acum. 

Masa era masă, aveam chiar și pachet făcut de acasă, pe care îl mâncam în pauze sau în mașină, în drumul spre serviciu. Spre rușinea acestei Universități de Medicină și Farmacie, la barul din incinte, comercializau chifle unse cu ketchup și muștar și o felie de parizer, cartofi prăjiți și șnițele, sărățele și alte porcării. Am avut noroc cu Fru Fru din apropiere. În 5 ani, n-am mâncat niciodată la barul facultății. M-aș bucura să aflu că s-a schimbat ceva. 

Sportul era sport. Am făcut sport și până în a 8-a lună de sarcină si după trei luni de la nașterea lui Tudor. Tudor a mers și el la sală și a intrat în piscină de la trei luni, iar în ora mea de antrenament rămânea cu taică-su. Îi mai găseam în baie, Tudor în cadă cu colacul, iar taică-su cu laptopul în brațe, pe jos. Îl mai îmbrăca uneori cu body-ul peste pantaloni, precum Michael Jackson sau pur și simplu dormeau liniștiți. S-a descurcat și s-au înțeles de minune.  

IMG_1160

Da, și tatăl poate sta cu copilul, nu doar tu, mămico! Așa cum ai învățat tu să te ocupi de copil, o poate face și el.

Când a mai crescut și a scăpat de pampers, Tudor a mers la sală, la clasele de copii sau a rămas la locul de joacă din incinta clubului, în timp ce eu îmi făceam antrenamentul.

Viața ta, femeie, nu se termină după ce te-ai măritat pentru că ai de făcut cumpărături, curat, spălat, călcat și mâncare și nici după ce ai făcut un copil și nici după ce te-ai întors la serviciu. Serviciul trebuie să fie de 8 ore cu pauză de masă, dacă nu îți dorești să îmbătrânești mai repede crezând că-ți va ridica șeful vreo statuie, cândva. Mâncarea pe care o prepari trebuie să fie cât mai simplu de făcut și rapid. 

exercise_gymnasium_exercising

Săli de sport sunt la tot pasul, trebuie doar să-ți găsești antrenorul care să te motiveze și clasele de grup care îți plac. Iar pentru soț trebuie să rămâi așa cum te-a cunoscut, interesantă, cu aceeași siluetă, cu același păr aranjat, cu machiaj și la fel de cochetă și cel mai important, puternică. Și spun asta femeilor, căci spre surprinderea mea, în ultimul timp, mi-au cerut sfaturi pentru un stil de viață sănătos, mai mult bărbații decât femeile. Și au ascultat și au fost conștiincioși și mi-au trimis zilnic întrebări și poze cu ceea ce mâncau și din parc de la alergat, asigurându-se că este totul ok. Nu le este greu cu nimic, au dat burta jos și sunt mândri de ceea ce fac pentru ei, pentru corpul și sănătatea lor.

Pe când un prieten se ocupa foarte bine de el, soția lui mi-a telefonat și m-a întrebat de ce ia omega 3 și antioxidanți, e cumva bolnav? Nu, doar are grijă de el, a renunțat la zahăr, pâine și grăsimi și se hrănește sănătos, iar acelea sunt doar suplimente de care nu beneficiem îndeajuns din alimentație.

Dacă tu nu ai grijă de tine, nimeni nu va avea. Poți face schimbări în viața ta, treptat, și poți ajunge să te simți extraordinar, urmând un stil de viață sănătos, începând chiar acum.

Vrei să ai o altfel de vacanță, vara aceasta? O vacanță pentru tine, în urma căreia îți vei mulțumi nespus? The Code este răspunsul.  

fitness-1208141_1280

cu drag, 

farm. Adriana Ghiță

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10651 Total vizualizări 1 Vizualizări azi

Comentarii

comentarii

Nu există comentarii.

Lasă un comentariu