Sfecla roșie – 3 rețete rapide și ieftine

Motivul pentru care sfecla a fost supusă din ce în ce mai mult studiilor, este conținutul său bogat de nitrat natural.

Când mâncăm alimente bogate în nitrați, bacteriile bune din gură transformă nitratul în oxid nitric. Studiile au arătat că oxidul nitric poate ajuta la dilatarea vaselor de sânge din organism, crescând fluxul de sânge, implicit oxigenarea țesuturilor și organelor sărace în oxigen.

Cercetătorii de la Univeristatea Wake Forest au descoperit că sucul de sfeclă roșie poate înbunătății oxigenarea la nivelul creierului, astfel încetinind progresia demenței la bătrâni. De asemenea oxigenarea este, probabil, cel mai eficient tratament detoxifiant pentru corpul nostru.

O cană de sfeclă crudă conține 58 de calorii, 13 grame de carbohidrați (inclusiv 9 grame de zahăr și 4 grame de fibre) și 2 grame de proteine. Acesta oferă 1% din necesarul zilnic de vitamina A, 2% din calciu, 11% din vitamina C și 6% fier. Sfeclă roșie este o sursă bogată de acid folic și mangan și conține, de asemenea, tiamină (vit. B1), riboflavină (vit. B2), vitamina B6, acid pantotenic, colină, betaină, magneziu, fosfor, potasiu, zinc, cupru și seleniu.
Multe studii au arătat că un consum regulat de sfeclă, scade riscul de obezitate, hipertensiune, diabet, boli de inimă păstrează tenul sănătos și oprește căderea părului; crește nivelul de energie și ajută la scăderea în greutate.

Împotriva diabetului
Sfecla conține un antioxidant cunoscut sub denumirea de acid alfa-lipoic, ajutor dovedit în scăderea concentrației de glucoză din sânge (glicemia), crește sensibilitatea la insulină și previne stresul oxidativ la pacienții cu diabet zaharat. Studii privind acidul alfa-lipoic au demonstrat, de asemenea, scăderi ale neuropatiei periferice și/sau autonome la diabetici.

Datorită conținutului său ridicat de fibre, sfecla roșie ajută la prevenirea constipației și menținerea unui tract digestiv sănătos.

Colina este un nutrient foarte important și versatil în sfecla rosie; ne ajută să avem un somn liniștit, o memorie bună și o capacitate crescută de învățare; intervine în contracția musculară, ajută la menținerea structurii membranelor celulare, transmiterea impulsurilor nervoase, absorbția de grăsimilor și reduce inflamația cronică.

Fă sport și consumă sfeclă! sucul de sfeclă a fost demonstrat că îmbunătățește oxigenarea musculară în timpul exercițiilor fizice, ceea ce sugerează că aportul crescut de nitrat are potențialul de a spori toleranța la efort în timpul antrenamentului de anduranță pe termen lung. Calitatea vieții pentru cei cu boli cardiovasculare, respiratorii sau boli metabolice, care fac activitățile cotidiene dificile din punct de vedere fizic, din cauza lipsei de oxigenare, ar putea fi îmbunătățită.
Sucul de sfeclă roșie a îmbunătățit performanțele cu 2,8% (11 secunde), într-un studiu pe bicicliști ce au parcurs 4 km și cu 2,7% (45 secunde) pentru 16.1 km.

Potențiale riscuri pentru sănătate
Dacă este depozitat necorespunzător, sucul de legume cu conținut de azotat (nitrat) poate acumula bacterii care transformă nitratul în nitrit (foarte toxic pentru organism, cancerigen). Consumă sucul de sfeclă doar proaspăt preparat!

O dietă bogată în nitrat poate interacționa cu anumite medicamente, cum ar fi nitrat organic (nitroglicerină) sau medicamente nitrit utilizate pentru angina pectorală, citrat de sildenafil, tadalafil, și vardenafil.

Consumul de suc de sfeclă rosie poate provoca urină sau scaun de culoare roșie. Nu te speria!

Cum să incluzi mai multă sfeclă roșie în dieta ta?
Sfecla poate fi coaptă, fiartă, preparată la aburi, murată sau consumată crudă. Mie îmi place foarte mult și o prepar în toate felurile.11016533_10152863917394232_462434432_n

 

3 rețete simple, ieftine și sănătoase

Sucul meu de dimineață
1 sfeclă
2 morcovi
2 mere
(toate la storcător)
Ghimbir
Sucul de la o jumătate de lămâie

Salata de la prânz

Tăiem 2 sfecle cubulețe și le punem la aburi timp de 10 minute. Între timp preparăm sosul: o linguriță de miere, sucul de la o lămâie, turmeric, ghimbir și o lingură de ulei de măsline. Nu am simțit nevoia să mai adaug și sare.

Rondele la cuptor, de seară

Pornim cuptorul la 180 de grade. Tăiem sfecla rondele subțiri și le așezăm pe hârtie de copt, în tavă. Pregătim același sos de mai sus dar cu jumătate din cantitatea de suc de lămâie, la care mai adaugăm piper negru si/sau cayenne, după preferințe. Punem cu lingurița pe fiecare rondea în parte.
Dăm la cuptor pentru o oră sau mai puțin, până devin crocante (timpul de coacere și temperatura depind foarte mult de cât de subțiri tai rondelele de sfeclă și de cât de crocante le vrei)
După ce s-au răcit, presărăm sare roz de Himalaya și sunt gata de ronțăială.

Surse pentru acest articol vezi aici

4256 Total vizualizări 1 Vizualizări azi

Comentarii

comentarii

Nu există comentarii.

Lasă un comentariu